پرسش وپاسخ حقوقی

خرید بک لینک

امکانات وب


پرسش 1: پدری که در قید حیات است آیا میتواند اموال خود را با وصیتنامه دستی به فرزندان منتقل کند یا باید حتماً در محضر اسناد رسمی انتقال صورت گیرد؟
پاسخ: تا ثلث مال خود را در اختیار وصیت دارد و میتواند تا ثلث از اموال خود را به دیگران منتقل نماید.
—------------------------------------------------------------
پرسش 2: منزلی را 6 ماه پیش خریدهام و قرار شد فروشنده در محضر به صورت وکالتی منزل انتقال دهد اکنون در محضر که حاضر نمیشود علاوه بر آن کنتور برق منزل هم قسطی بوده و حدود چهارصد هزار تومان هم قبض پرداخت نشده دارد که قبلاً اعلام نکرده بود، حال باید به چه مرجعی شکایت کنم؟
پاسخ: باید دادخواست الزام به تنظیم سند به محاکم حقوقی داده شود.
—------------------------------------------------------------
پرسش 3: با فردی شریک شدهام و در قرارداد یک شاهد بیشتر نداشتهایم و شریکم هم از اجرای قرارداد امتناع میکند چه نوع شکایتی باید در دادگاه مطرح کنیم؟
پاسخ: با تقدیم دادخواست الزام خوانده به انجام تعهدات به محاکم حقوقی موضوع پیگیری شود.
—------------------------------------------------------------
پرسش 4: در مورد پرونده با موضوع دیه که شخصی در زندان است و تقاضای اعسار داده است، آیا دادگستری برای قسطبندی دیه این شخص از این فرد ضمانتی میگیرد؟
پاسخ: در صورتی که اعسار به تقسیط در دادگاه پذیرفته شود نیاز به اخذ تامین(ضامن) نمیباشد.
—------------------------------------------------------------
پرسش 5: مغازهای داریم که سرقفلی میباشد و به نام پدر بوده و بعد از فوت پدر سه سال هم تمدید کردهایم و حال برای تمدید آن صاحب مغازه قولنامه را به نام ورثه تنظیم نمیکند بلکه به نام همان پدرم تنظیم میکند، آیا این مسئله مشکل قانونی ندارد؟شود
.پرسش 6: مبلغ 140 میلیون تومان پول به عنوان ارثیه بین 4 برادر، یک خواهر، یک مادر و یک همسر چگونه تقسیم میشود؟
پاسخ: یک هشتم آن سهم همسر معادل هفده میلیون و نیم و سهم مادر تقریباً مبلغی حدود بیست و سه میلیون و سیصد و سی و سه تومان و سه دهم ریال میباشد و باقیمانده آن تقسیم بر 9 میگردد و هر برادر دو برابر خواهر میبرد که هر سهم کمی بیش از یازده میلیون و پنجاه و پنج هزار تومان میگردد که باید برای مشخص شدن کسر اعشار آن با ماشین حساب محاسبه دقیق گردد.
—------------------------------------------------------------
پرسش 7: زمینی در محدوده شهید محلاتی که مدرک قولنامه داشت و آن را از طریق صاحب قبلیاش به صورت وکالتی خریداری کردم. این زمین 45 متر است در صورتی که در قولنامه 55 متر به من فروخته شده و صاحب قبلیاش میگوید 10 متر توی کوچه افتاده و زمین شما 45 متر است و به همین خاطر 45 متر زمین به نام من زده شده. این زمین در محدوده اتوبان واقع شده ولی اطرافش خانه ساخته شده است. سوالم این است آیا با سندی که داریم یعنی قولنامه و وکالت من با مشکل مواجه نمیشوم و زمین معتبر است؟ اگر زمین من یک روزی وارد فضای سبز شد یا جزء خیابان شد آیا میتوانم پولی از شهرداری بگیرم یا خیر؟ آیا این سند معتبر است یا خیر؟
پاسخ: اولاً طبق ماده 355 قانون مدنی شما حق فسخ دارید مگر اینکه طرفین به زیاده یا نقیصه تراضی نمایید. و یا زمین را به همین وضعیت قبول نمایید. ثانیاً شما با همین اسناد عادی و وکالتی که دارید اگر وکالت شما از مالک رسمی است با اقامه دعوی در دادگاه میتوانید مالک رسمی را ملزم به تنظیم سند رسمی نمایید. ثالثاً اگر روزی در فضای سبز واقع شد حق مطالبه ارزش آن را از شهرداری دارید البته اگر مدارک شما مشکل قانونی نداشته باشد. به هر حال باید مدارک قانونی برای اثبات مالکیت داشته باشید که پیشنهاد میشود برای تنظیم سند اقدام نمایید.
—------------------------------------------------------------
پرسش 8: زمینی به صورت قولنامهای خریداری و به همان صورت فروخته شده است. آخرین فردی که زمین را خریداری نموده در حال حاضر دادخواستی تنظیم نموده مبنی بر الزام به تنظیم سند، با توجه به اینکه سندی در کار نبوده اکنون تکلیف چیست؟
پاسخ: آخرین خریدار دعوی الزام به تنظیم سند را باید به طرفیت کسی مطرح کند که سند رسمی به نام ایشان میباشد و همه کسانی که قبل از خودش تا فردی که سند به نام اوست در معامله دخیل بودهاند، بنابراین شما نیز باید طرف دادخواست وی باشید.
—------------------------------------------------------------

خدمات دولت الکترونیک شهرمجازی, [۳۱.۰۵.۱۷ ۰۲:۰۸]
برون سپاری در قالب مدیریت پیمان صورت می گیرد که خود پردازنده های مالوف قراردادی در حوزه صنعت و غیره فارغ از
دغدغهای معمول و پیچید گی در خصوص ادعا ها را از بین می برد
در صورت نیاز به مشاوره، راهنمایی بیشتر و آشنایی با خدمات مذکور، دریافت مستندات تکمیلی، برگزاری جلسه معارفه و تبادل درخواست ها با
ما تماس بگیرید:
تلفن تماس ایران 09386463423
دفتر شعبه خارج از کشور ما: 00447031979597
وب سایت ما : starcitymilad.blogfa.com
ادرس صندوق اینترنتی ما:[email protected]
.

پرسش 1: پدری که در قید حیات است آیا میتواند اموال خود را با وصیتنامه دستی به فرزندان منتقل کند یا باید حتماً در محضر اسناد رسمی انتقال صورت گیرد؟
پاسخ: تا ثلث مال خود را در اختیار وصیت دارد و میتواند تا ثلث از اموال خود را به دیگران منتقل نماید.
—------------------------------------------------------------
پرسش 2: منزلی را 6 ماه پیش خریدهام و قرار شد فروشنده در محضر به صورت وکالتی منزل انتقال دهد اکنون در محضر که حاضر نمیشود علاوه بر آن کنتور برق منزل هم قسطی بوده و حدود چهارصد هزار تومان هم قبض پرداخت نشده دارد که قبلاً اعلام نکرده بود، حال باید به چه مرجعی شکایت کنم؟
پاسخ: باید دادخواست الزام به تنظیم سند به محاکم حقوقی داده شود.
—------------------------------------------------------------
پرسش 3: با فردی شریک شدهام و در قرارداد یک شاهد بیشتر نداشتهایم و شریکم هم از اجرای قرارداد امتناع میکند چه نوع شکایتی باید در دادگاه مطرح کنیم؟
پاسخ: با تقدیم دادخواست الزام خوانده به انجام تعهدات به محاکم حقوقی موضوع پیگیری شود.
—------------------------------------------------------------
پرسش 4: در مورد پرونده با موضوع دیه که شخصی در زندان است و تقاضای اعسار داده است، آیا دادگستری برای قسطبندی دیه این شخص از این فرد ضمانتی میگیرد؟
پاسخ: در صورتی که اعسار به تقسیط در دادگاه پذیرفته شود نیاز به اخذ تامین(ضامن) نمیباشد.
—------------------------------------------------------------
پرسش 5: مغازهای داریم که سرقفلی میباشد و به نام پدر بوده و بعد از فوت پدر سه سال هم تمدید کردهایم و حال برای تمدید آن صاحب مغازه قولنامه را به نام ورثه تنظیم نمیکند بلکه به نام همان پدرم تنظیم میکند، آیا این مسئله مشکل قانونی ندارد؟
پاسخ: بعد از فوت مستاجر، ورثه قائممقام مستاجر است و منافع قهراً به آنها منتقل میشود بنابراین باید با ورثه قرارداد تنظیم شود
.پرسش 6: مبلغ 140 میلیون تومان پول به عنوان ارثیه بین 4 برادر، یک خواهر، یک مادر و یک همسر چگونه تقسیم میشود؟
پاسخ: یک هشتم آن سهم همسر معادل هفده میلیون و نیم و سهم مادر تقریباً مبلغی حدود بیست و سه میلیون و سیصد و سی و سه تومان و سه دهم ریال میباشد و باقیمانده آن تقسیم بر 9 میگردد و هر برادر دو برابر خواهر میبرد که هر سهم کمی بیش از یازده میلیون و پنجاه و پنج هزار تومان میگردد که باید برای مشخص شدن کسر اعشار آن با ماشین حساب محاسبه دقیق گردد.
—------------------------------------------------------------
پرسش 7: زمینی در محدوده شهید محلاتی که مدرک قولنامه داشت و آن را از طریق صاحب قبلیاش به صورت وکالتی خریداری کردم. این زمین 45 متر است در صورتی که در قولنامه 55 متر به من فروخته شده و صاحب قبلیاش میگوید 10 متر توی کوچه افتاده و زمین شما 45 متر است و به همین خاطر 45 متر زمین به نام من زده شده. این زمین در محدوده اتوبان واقع شده ولی اطرافش خانه ساخته شده است. سوالم این است آیا با سندی که داریم یعنی قولنامه و وکالت من با مشکل مواجه نمیشوم و زمین معتبر است؟ اگر زمین من یک روزی وارد فضای سبز شد یا جزء خیابان شد آیا میتوانم پولی از شهرداری بگیرم یا خیر؟ آیا این سند معتبر است یا خیر؟
پاسخ: اولاً طبق ماده 355 قانون مدنی شما حق فسخ دارید مگر اینکه طرفین به زیاده یا نقیصه تراضی نمایید. و یا زمین را به همین وضعیت قبول نمایید. ثانیاً شما با همین اسناد عادی و وکالتی که دارید اگر وکالت شما از مالک رسمی است با اقامه دعوی در دادگاه میتوانید مالک رسمی را ملزم به تنظیم سند رسمی نمایید. ثالثاً اگر روزی در فضای سبز واقع شد حق مطالبه ارزش آن را از شهرداری دارید البته اگر مدارک شما مشکل قانونی نداشته باشد. به هر حال باید مدارک قانونی برای اثبات مالکیت داشته باشید که پیشنهاد میشود برای تنظیم سند اقدام نمایید.
—------------------------------------------------------------
پرسش 8: زمینی به صورت قولنامهای خریداری و به همان صورت فروخته شده است. آخرین فردی که زمین را خریداری نموده در حال حاضر دادخواستی تنظیم نموده مبنی بر الزام به تنظیم سند، با توجه به اینکه سندی در کار نبوده اکنون تکلیف چیست؟
پاسخ: آخرین خریدار دعوی الزام به تنظیم سند را باید به طرفیت کسی مطرح کند که سند رسمی به نام ایشان میباشد و همه کسانی که قبل از خودش تا فردی که سند به نام اوست در معامله دخیل بودهاند، بنابراین شما نیز باید طرف دادخواست وی باشید.
—------------------------------------------------------------

خدمات دولت الکترونیک شهرمجازی, [۳۱.۰۵.۱۷ ۰۲:۰۸]
برون سپاری در قالب مدیریت پیمان صورت می گیرد که خود پردازنده های مالوف قراردادی در حوزه صنعت و غیره فارغ از
دغدغهای معمول و پیچید گی در خصوص ادعا ها را از بین می برد
در صورت نیاز به مشاوره، راهنمایی بیشتر و آشنایی با خدمات مذکور، دریافت مستندات تکمیلی، برگزاری جلسه معارفه و تبادل درخواست ها با
ما تماس بگیرید:

دفتر شعبه خارج از کشور ما: 00447031979597 09386463423
وب سایت ما : SHAREMILAD.NILOBLOG.COM
ادرس صندوق اینترنتی ما

پرسش وپاسخ حقوقی...

ما را در سایت پرسش وپاسخ حقوقی دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 79 تاريخ: چهارشنبه 1 اسفند 1397 ساعت: 1:32

صفحه بندی